Dexigner News – خبرنامه دیزاین شماره 7

Dexigner News - خبرنامه هفتگی دیزاین - سومین هفته ماه - شماره 7
Dexigner News – خبرنامه هفتگی دیزاین – سومین هفته ماه – شماره 7

این خبرنامه دیزاین سومین هفته ماه و شماره 7 است.

Dexigner News خبرنامه ‌ای هفتگی در حوزه دیزاین است که شامل بهترین مقالات، فیلم های آموزشی و معرفی ابزارهایی است که در حوزه دیزاین و به خصوص طراحی رابط و تجربه کاربری ( UI/UX ) یا طراحی محصول هر هفته پنج شنبه‌ها ارسال می شود.

به این خبرنامه بپیوندید تا بهترین لینک های مرتبط با دیزاین را در ایمیل خود دریافت کنید.

 

[newsletter-pack newsletter=”8661″ style=”default” si_style=”default” title=”” show_title=”0″ icon=”” heading_color=”” heading_style=”default” title_link=”” custom-css-class=”” custom-id=””][/newsletter-pack]

 

فرق بین طراح محصول و محقق کاربری(User Researcher)

در این مقاله به این شاره می شود که شما به عنوان طراح محصول (UI/UX) و با توجه به تجربه ای که دارید نیاز نیست برای هر محصول تحقیقات کاربری را در اول پروژه انجام دهید.

به جای اینکار از تجربه خود استفاده کنید تا از روش هایی که قبلا در پروژه های مشابه انجام شده است و نتیجه گرفته اند استفاده کنید.

سپس محصول را که با تجربه های شما آماده شده است تست کنید و سپس ببینید که جواب می گیرید یا اینکه نیاز است تا آن را اصلاح کنید.

به عبارتی نویسنده پیشنهاد می دهد چون مارکت یا بازار با سرعت در حال پیشرفت است، نیاز نیست که همیشه تحقیقاتی را انجام دهید که قبلا تجربه ای مشابه آن را داشته اید، به جای آن از روش MVP استفاده کنید و سریع محصول را آماده و تست کنید.

شما یک متخصص با تجربه هستید.

توجه کنید که نویسنده اصلا نمی گویید که تحقیقات کاربری را انجام ندهید، اما به عنوان یک طراح محصول پیشنهاد می دهد که چطور پروژه را پیش ببرید که هم درآمد برای بیزینس کسب کنید و هم احتیاجات کاربران را پیدا کنید و از دیگر رقبا هم عقب نیافتید.

 

 

 

راهنمای طراحان برای دسترسی پذیری معلولان
راهنمای طراحان برای دسترسی پذیری معلولان

راهنمای طراحان برای دسترسی پذیری معلولان

این مقاله بصورت کلی به این اشاره می کند که اگر شما بخواهید طراحی تان را برای معلولان بهینه کنید باید قوانین زیادی را مطالعه کنید، اما چند روش و مورد مهم را در این مقاله نام برده است که بتوان سریعتر یک سرویس یا طراحی را متناسب با معلولان بهینه سازی کرد.

بصورت کلی به این موضوع اشاره می کند که شما باید مثل معلولان رفتار کنید تا کمی از شرایط آنها آگاهی یابید.

به عنوان مثال در اولین قدم شما را تشویق می کند که برنامه Accessbility سیستم عامل را اجرا و تست کنید که بدانید چطور کار می کند. از جمله این نرم افزار های می شود به Narrator و screen magnification , on-screen keyboards را نام برد.

مورد بعد به این اشاره می کند که چون معلولان سال ها از برنامه های دسکتاپ (مثل ویندوز و مکینتاش) استفاده کرده اند دیگر در استفاده از ابزارهای کمکی آنها آشنا هستند.

در نتیجه شما می توانید از الگوی استفاده از نرم افزارهای کمکی در ویندوز استفاده کنید، به عنوان مثال موس خود را قطع کنید و سعی کنید با کیبورد فقط یک کار را انجام دهید.

در آخر بیان می کند که اگر شما همه ی مراحل قبل را انجام دادید، در نهایت نوبت به تست کاربرد پذیری می رسد که محصول یا سرویس را واقعا با یک ناتوان جسمی تست کنید و برای مشکلاتی که پیدا می کنید راه حل های جدیدی ارائه دهید.

 

 

روش های تحقیقات کاربری با بودجه صفر!
روش های تحقیقات کاربری با بودجه صفر!

روش های تحقیقات کاربری با بودجه صفر!

زمانی که یک پروژه به طراحان داده می شود آنها به طور غریزی یک طرح زیبا و فوق العاده را ارائه می دهند. اما آیا کاربران آن محصول یا سرویس نیز به همان اندازه آن طراحی را کاربردی و لذت بخش می دانند؟!

به هر حال شما کاربرانتان نیستید و برای اینکه بتوانید نیازها و مشکلات آن ها را بدانید باید آن ها را ببینید و پیدا کنید.

با این وجود ممکن است بگویید که بودجه و زمان کافی برای تحقیقات کاربری وجود ندارد، چکار کنیم؟

در این مقاله چند روش را به شما معرفی می کند که بتوانید سریع و با بودجه ای خیلی کم تحقیقات کاربری یا User Research را انجام دهید که از جمله می توان به

  1. پرسشنامه
  2. بررسی بخش پشتیبانی
  3. مشاهده در سکوت ( Silent Observer ) – مثل تحقیقات میدانی با یک تفاوت که شما در کنار تیم فروش بعنوان مثال رفتارهای یک مشتری را بررسی می کنید.
  4. تست های چریکی ( در یک فضای باز که مردم عجله ندارن می توانید سرویس یا اپلیکیشن را از آن ها تست کاربرد پذیری بگیرید )

 

 

کار فریلنس چیست و چطور یک فریلنسر شویم؟
کار فریلنس چیست و چطور یک فریلنسر شویم؟

کار فریلنس چیست و چطور یک فریلنسر شویم؟ – یوتیوب

در این قسمت میخواهیم بدانیم که کار فریلنس چیست و چطور یک فریلنسر شویم. فریلنس در زبان فارسی به معنی آزادکاری یا مزدبگیر هست و آن به این معنی است که شما در ازای انجام کاری حق الزحمه ای دریافت می کنید.

کار فریلنس در مقابل کار کارمندی / ثابت قرار می گیرد و هر کدام ویژگی ها و تفاوت هایی با همدیگر دارند که در این فیلم کاملا به آن ها می پردازم.

در ادامه به این موضوع می پردازم که از کجا شروع کنیم به کار کردن و چطور مشتری بصورت فریلنس پیدا کنیم. سپس پیشنهاد خودم را با توجه به تجربه طولانی مدتی که در این حوزه دارم برای کار کردن در سبک فریلنس به شما میگم.

در نهایت به موضوعاتی چون “چطور سریع خودمان را در سطح اینترنت معرفی کنیم ، چطور فالوورهای زیادی بدست بیاوریم و آیا برای مشتریان ارزان قیمت کار کنیم یا نه ” می پردازم.

این فیلم آموزشی فریلنس جدیدترین قسمت از سری آموزش های tipX است که در آن من تجربه ها و نکات آموزشی مربوط به بهبود در حوزه های فردی و کسب و کار ( شغلی ) می پردازم.

محتوای این فیلم آموزشی

  1. تعریف کار فریلنس و فریلنسر
  2. تفاوت های اساسی کار کارمندی و فریلنس
  3. ویژگی های کار فریلنس و کارمندی
  4. آیا کار فریلنس راحت است؟
  5. از کجا کار فریلنس را شروع کنیم و چطور مشتری پیدا کنیم؟
  6. پیشنهاد من برای شروع کار فریلنس
  7. مزیت های کار ثابت در ابتدای مسیر شغلی
  8. چطور از صفر وارد کار فریلنس بشویم؟
  9. آیا برای مشتریان ارزان کار کنیم؟
  10. مزیت های کار برای مشتریان ارزان در ابتدای کار

 

این خبرنامه دیزاین سومین هفته ماه و شماره 7 بود.

برای عضویت در خبرنامه هفتگی دیزاین و دریافت شماره های بعدی این خبرنامه در ایمیل خود می توانید از طریق فرم زیر عضو شوید.

لطفا در صورتی که از این خبرنامه دیزاین شماره 7 راضی بودید و فکر می کنید که مطالب آن برای دوستانتان نیز مفید است، آن را به اشتراک بگذارید.

[newsletter-pack newsletter=”8661″ style=”default” si_style=”default” title=”” show_title=”0″ icon=”” heading_color=”” heading_style=”default” title_link=”” custom-css-class=”” custom-id=””][/newsletter-pack]

 

مطالعه شماره های قبلی خبرنامه هفتگی دیزاین:

خبرنامه هفتگی دیزاین – شماره 6

Dexigner News – خبرنامه هفتگی دیزاین – اولین هفته ماه – شماره 5

Dexigner News – خبرنامه هفتگی دیزاین – شماره 4

خبرنامه هفتگی دیزاین – سومین هفته ماه – شماره 3

Dexigner News – خبرنامه هفتگی دیزاین – دومین هفته ماه – شماره 2

خبرنامه هفتگی دیزاین – اولین هفته ماه – شماره 1

Dexigner News – خبرنامه هفتگی دیزاین – چهارمین هفته ماه – شماره 0

حسین محمودی
حسین محمودی

حسین محمودی هستم، طراح محصول و UI/UX، طراح گرافیکی، صفحه آراء.
تصمیم گرفتم مطالبی در زمینه های مختلفی که بهشون علاقه دارم رو در اینجا قرار بدم که از جمله میشه به طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری (UI/UX)، طراحی گرافیک و صفحه آرایی اشاره کرد.

مقاله‌ها: 241

پاسخی بگذارید