Dexigner News #16 – خبرنامه هفتگی دیزاین

Dexigner News #16 - خبرنامه هفتگی دیزاین
Dexigner News #16 – خبرنامه هفتگی دیزاین

این خبرنامه Dexigner News #16 – خبرنامه هفتگی دیزاین – شماره 16 در چهارمین هفته ماه است.

Dexigner News خبرنامه ‌ای هفتگی در حوزه دیزاین است که شامل بهترین مقالات، فیلم های آموزشی و معرفی ابزارهایی است که در حوزه دیزاین و به خصوص طراحی رابط و تجربه کاربری ( UI/UX ) یا طراحی محصول هر هفته پنج شنبه‌ها ارسال می شود.

به این خبرنامه بپیوندید تا بهترین لینک های مرتبط با دیزاین را در ایمیل خود دریافت کنید.

 

محتوای Dexigner News #16 – خبرنامه هفتگی دیزاین

 

6 روش برای کاهش بار شناختی در طراحی UX

Decision fatigue یک اصطلاح است به این معنی مردم در طول یک دوره زمانی تعدادی زیادی تصمیم می گیرند و دیگر خسته و ناتوان می شوند از تصمیم های جدید.

تحقیقات نشان می دهد که این امر عمدتا هنگامی اتفاق می افتد که ظرفیت های شناختی انسان با گذشت زمان کاهش می یابد و به همین علت است که شما بعد از اینکه 30 دقیقه در نتفلیکس به دنبال فیلم یا سریال جدیدی گشتید در نهایت می روید و سریال Friends را تماشا می کنید.(یا سرویس های مشابه داخلی خیلی سریعتر!)

در طراحی محصول ما سعی می کنیم تعداد تصمیماتی که کاربر باید بگیره رو بطور منطقی تا حد ممکن کاهش بدیم. هر چقدر تعداد این تصمیمات کوچک زیاد باشد، کیفیت تصمیم گیری کاربر پایین تر می آید! (تعداد زیاد تصمیم = کیفیت پایین تصمیم)

وقتی که شما خسته هستید، خستگی خیلی بر روی توانایی تصمیم گیری شما تاثیر می گذارد و طراحان تجربه کاربر در زمان طراحی اینترفیس ها برای کاربران باید متوجه این موضوع باشند که چطور خستگی ممکن است بر روی کاربران اثر بگذارد.

این مطلب به برسی 6 روش می پردازد که چطور شما بتوانید برای پروژه بعدی UX خود این بار شناختی را کاهش دهید.

 

الگوهای تاریک در طراحی بازی های ویدیویی

من به عنوان کسی که خیلی بازی های ویدیویی می کردم (در حال حاضر کمتر) کاملا به این موضوع آشنایی دارم که ممکن بود ساعت ها بازی کنم. اما این مورد با این فرق دارد که یک بازی طوری طراحی و ساخته شده باشد که هدف آن از قصد این باشد که شما را ساعت ها درگیر خودش کند.

یعنی اینکه در مورد اول شما بصورت خودآگاه تصمیم می گیرید که یک بازی را چند ساعت بازی کنید ولی در مورد دوم این قضیه برعکس است و سازنده بازی آن را طوری طراحی می کند که شما بصورت ناخودآگاه ساعت ها درگیر بازی باشید.

اینکه طراحان بازی بیایند و یک الگو یا پترن طراحی کنند که شما را بدون اینکه خودتان تصمیمی بگیرید وادار و مجبورتان کنند که کاری را در بازی انجام دهید به آن Dark Pattern یا الگوهای تاریک می گویند.

قبلا در مورد دارک پترن ها در خبرنامه های قبل صحبت کردم که با کلیک بر روی این لینک می توانید آن را مطالعه کنید.

حال در این مطلب تعدادی از این الگوهای تاریک را به شما نشان می دهد که در آینده بدانید که چطور دارند شما را مجبور به کاری میکنند که خودتان دوست ندارید.

 

 

آموزش InDesign – صفحه آرایی شعر در ایندیزاین با استایل ها – روش دوم – یوتیوب

در قسمت اول آموزش صفحه آرایی شعر در ایندیزاین من با استفاده از جدول ها ابتدا در ورد و سپس در ایندیزاین شعری را صفحه آرایی کردم که از طریق آدرس زیر می توانید قسمت اول را ببینید.

در قسمت دوم من روش دوم و بهتری را برای صفحه آرایی شعر در ایندیزاین به شما آموزش می دهم. روش کار به این صورت است که شما ابتدا دو استایل برای دو مصرع شعر در ایندیزاین درست می کنید و سپس خیلی سریع به هر مصرع شعر یکی را اعمال می کنید.

بدین صورت خیلی سریع و منعطف شما می توانید شعری را در ایندیزاین صفحه آرایی کنید.

محتوای فیلم آموزش InDesign – صفحه آرایی شعر در ایندیزاین با استایل ها – روش دوم

  1. 00:19 | تفاوت صفحه آرایی شعر در جدول و استایل در ایندیزاین
  2. 01:25 | چه نوع شعری را می خواهیم در ایندیزاین تنظیم کنیم؟
  3. 02:06 | نتیجه صفحه آرایی شعر با جدول ها در آموزش قبلی
  4. 02:20 | صفحه آرایی شعر با استایل ها در ایندیزاین

 

مسیریابی محلی یک ویژگی با ارزش در طراحی UX

ناوبری محلی یا Local Navigation ویژگی است که علاوه بر Navigation اصلی سایت آن را در صفحه ای که کاربر در آن قرار دارد اضافه می کنید.

به عنوان مثال کاربر در حال مطالعه ی تفاوت UI و UX در وبلاگ من است. برای اینکه کاربر بعد از اتمام این مطلب بتواند موضوعات و مطالب دیگر وبلاگ من را مطالعه کنید من می توان مطالب مرتبط در آن دسته بندی را در قسمتی از صفحه به او نشان دهم.

این به این معنی است که فرض کنید اگر شما در شهری باشید و بخواهید از یک موزه دیدن بکنید و بدانید که آن موزه در کجا قرار دارد مستقیما به آن مراجعه می کنید.

اما اگر در این شهر جدید اطلاعی از مکان موزه نداشته باشید و بخواهید مقداری تفریح کنید در همان نقشه ای که در دستتان است به دنبال مکان های سرگرمی که در اطرافتان در همان لحظه است می پردازید و ممکن است به سینما بروید و یا اینکه خیلی زیاد قهوه ای را در رستوران فرانسوی میل کنید.

پس بصورت محلی مکان های سرگرم کننده ی اطراف خودتان را پس از اینکه به تازگی به این شهر جدید رسیدید پیدا کردید.

 

این خبرنامه Dexigner News #16 – خبرنامه هفتگی دیزاین – شماره 16 در چهارمین هفته ماه بود.

برای عضویت در خبرنامه هفتگی دیزاین و دریافت شماره های بعدی این خبرنامه در ایمیل خود می توانید از طریق فرم زیر عضو شوید.

[newsletter-pack newsletter=”8661″ style=”default” si_style=”default” title=”” show_title=”0″ icon=”” heading_color=”” heading_style=”default” title_link=”” custom-css-class=”” custom-id=””][/newsletter-pack]

 

مطالعه شماره های قبلی خبرنامه هفتگی دیزاین:

Dexigner News – شماره 15

Dexigner News – خبرنامه هفتگی دیزاین – شماره 14

Dexigner News – شماره 13

Dexigner News – خبرنامه هفتگی دیزاین – شماره 12

Dexigner News – شماره 11

Dexigner News – خبرنامه هفتگی دیزاین – شماره 10

Dexigner News – شماره 9

Dexigner News – خبرنامه هفتگی دیزاین – شماره 8

Dexigner News – خبرنامه دیزاین شماره 7

خبرنامه هفتگی دیزاین – شماره 6

Dexigner News – خبرنامه هفتگی دیزاین – اولین هفته ماه – شماره 5

Dexigner News – خبرنامه هفتگی دیزاین – شماره 4

خبرنامه هفتگی دیزاین – سومین هفته ماه – شماره 3

Dexigner News – خبرنامه هفتگی دیزاین – دومین هفته ماه – شماره 2

خبرنامه هفتگی دیزاین – اولین هفته ماه – شماره 1

Dexigner News – خبرنامه هفتگی دیزاین – چهارمین هفته ماه – شماره 0

 

حسین محمودی
حسین محمودی

حسین محمودی هستم، طراح محصول و UI/UX، طراح گرافیکی، صفحه آراء.
تصمیم گرفتم مطالبی در زمینه های مختلفی که بهشون علاقه دارم رو در اینجا قرار بدم که از جمله میشه به طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری (UI/UX)، طراحی گرافیک و صفحه آرایی اشاره کرد.

مقاله‌ها: 241

پاسخی بگذارید